La Paz (7 dec. - 9 dec.)

23 december 2018 - La Paz, Bolivia

Weekendje La Paz

Het is alweer een paar weken geleden, maar naast hard werken🙃 doen we natuurlijk af en toe ook andere dingen. Zoals een  weekendje La Paz.

Tia Louisa, (een van de tante's die overdag werkt), ging naar La Paz om haar sieraden op een fair te verkopen. Ze vroeg of wij ook zin hadden om mee te gaan. Gezellig!

Ons tripje begon vrijdagmiddag 7 dec. Eerst op zoek naar een geschikte taxi en 3,5 uur hobbelen over de kronkelweggetjes, langs de afgrond. De taxichauffeur had het tempo er lekker inzitten dus we scheurden over de weg. Op een gegeven moment kwamen we op een smal stukje een  vrachtwagen tegen. Tsjaa...dat past niet...daar stonden we dan naast de afgrond. De bijrijder van de vrachtwagen schreeuwde boos dat we er makkelijk langs konden. (Dat paste NOOIT!!) Gelukkig had onze chauffeur en tia Louisa dat ook wel door dus die begonnen tegen de bijrijder te praten, die alleen nog maar bozer werd. Tia Louisa kon de zenuwen niet meer aan en stapte uit de taxi. Nou daar zaten we dan met de taxichauffeur, een andere passagier en  ons drietjes...HAHA, HELP!! Maar we hebben de vrachtwagen gelukkig veilig kunnen passeren!

Toen het later donker werd, werd het ook mistig. Heel mistig. Maar ook dat maakte voor onze taxichauffeur niet uit. Zodra we achter een wat slome auto reden, hing hij over zijn stuur om wat te kunnen zien en haalde hij anderen gewoon in op de kronkelende wegen. We zaten met z'n allen geconcentreerd te kijken of er echt niks aan kwam en gelukkig kwam er ook niks aan! Eenmaal in La Paz moesten we eerst een bus bellen die ons naar de Teleférico bracht. (De Teleférico, is een soort skilift over de stad heen, super indrukwekkend uitzicht vanaf boven de stad met alle lichtjes!) Daarna moesten we met de Teleférico over La Paz heen en als laatst met de taxi naar het appartement van Tia Louisa. Wat een rit! En wat was het koud in La Paz 's nachts!

Eigenlijk was het wel heel erg lekker om een weekendje toerist te zijn en even wat anders te zien. We zijn met de Teleférico en de minibus naar de toeristische straatjes geweest en hebben lekker rondgestruind. Een heel avontuur met z’n drietjes in zo’n grote, vreemde stad! Ook hadden we eindelijk pizza en normale friet met een hamburger na 2 maand! Wat was dat genieten! En de eerste warme douche na 2 maand natuurlijk! HEERLIJK! (Gelukkig hebben we deze week ook een warme douche in ons eigen huisje gekregen, yehess!!)

Zondagmiddag moesten we op tijd weer terug naar Caranavi voor de diploma-uitreiking van de oudste kinderen in CdE. Ook de taxichauffeur op de terugweg had het tempo er goed in zitten. Daarnaast deed hij af en toe ff-tjes zijn ogen dicht...maar gelukkig heeft hij ons weer veilig teruggebracht. Om 17.58 uur kwamen we weer aan in CdE en om 18.00 uur vertrokken we weer vanuit CdE voor de diploma-uitreiking. HELP! We moesten eerst nog naar boven, naar ons huisje rennen, onze tassen dumpen en onze jurkjes aantrekken en het was zo warm!! Om 18.10 uur stonden wij keurig klaar...maar goed...18.00 uur Boliviaanse tijd is natuurlijk 18.45...gerend voor niks dus... De diploma-uitreiking is een groot ding hier. Eerst allerlei officiële praatjes en daarna gezellig met elkaar eten. Een erg lange, leuke en vermoeiende dag...

1. Marco Schilder:
    23 december 2018
    Veel plezier in de vakantie. Hard werken.
    Leuk maar simpel koek en snoep happen.
    Touw springen met meerdere personen etc etc. Have fun.

Groeten uit Holland