De tijd vliegt!

24 mei 2019 - Caranavi, Bolivia

Het einde van onze 8 maanden Bolivia komt nu wel heel dichtbij... :(

Wat gingen de afgelopen maanden snel! Maar stiekem soms ook wel weer zin om weer terug te gaan naar Nederland.

We hebben drukke weken achter de rug. We zijn begonnen met het digitaliseren van verschillende documenten, een hele klus! Eerst moeten alle documenten genummerd worden, daarna moeten van alle documenten een foto gemaakt worden en als laatst moeten ook die foto's op de computer weer genummerd worden. En dat van ongeveer 70 mappen vol met documenten...gelukkig zijn we al een heel eind.

Of tenminste...we waren...totdat iemand (ik noem geen namen..) (kugh Janne kugh) van de  week op het verkeerde knopje drukte...dus hopen dat al ons zwoegen niet voor niets is geweest en alles weer terug gevonden kan worden. Ondertussen gaan wij vrolijk verder met de documenten die nog moeten.

Janne is 2 weken geleden voor een paar dagen naar Rurrenabaque geweest, ook wel de poort naar de jungle genoemd. Ik vond het wel lekker om een paar dagen alleen thuis te zijn, dus ze ging alleen met een kennis van een bekende. Ik ging lekker alleen aan het werk. Het was een beetje behelpen, maar is helemaal goedgekomen.

Toen ze, na een paar dagen weer thuis was, dook ze direct haar bed in, waar ze een paar dagen is gebleven. Ze had koorts  gekregen en was goed ziek. We zijn zelfs nog eventjes naar het ziekenhuis geweest, maar gelukkig waren het geen enge ziektes (wij dachten even aan dengue) dus konden we aan het eind van de dag weer naar huis. Ik was blij toen Janne weer beter was zodat we weer gezellig samen aan het werk konden. Ze voelt zich weer helemaal de oude, gelukkig! We zijn weer een hele ervaring rijker in het Bolivaanse ziekenhuis.

Afgelopen dinsdag hadden we de oudste meiden uitgenodigd bij ons thuis. We hebben gezellig met z'n allen 'haarfrumels' genaaid en  muziek geluisterd. Zodra de stofjes om tafel kwamen begon iedereen te graaien voor het leukste patroontje en voor dat we het wisten had iedereen z'n broekzakken vol. Oeps...dat was niet de bedoeling...gelukkig hebben we daarna de stofjes gewoon verdeeld en kon iedereen aan de slag en kwamen er allerlei leuke creaties tevoorschijn.

Onze laatste week in Casa de Esperanza is nu echt aangebroken. We zijn begonnen om in alle huizen nog 1 keer voor het laatst te avondeten. Langzaam komen de 'laatste-keer-momentjes.' Laatste keer eten in de huizen, laatste keer naar de kerk, laatste keer naar Caranavi, enz. Wat dat gaan we dat allemaal missen!

Maar voor nu gaan we nog een week genieten van alles hier!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adriaan en Harriette Geschiere:
    24 mei 2019
    Weer een leuk verslagje... en heel veel succes met de laatste keer dit en dat... en afscheid nemen zeg maar.
    Maar in Nederland zijn ook wel mensen die weer naar jullie uitkijken. 1 weten we zeker😉
  2. Winy:
    Lieve Tamar,
    Wat gaat de tijd snel! Wat was het leuk om al je/jullie verhalen te lezen...! Maar hier wordt ook hard naar je uitgekeken ❤️...
    Tot gauw & geniet nog even daar
    Liefs de Buitenhuisjes uit Hattem
  3. Willemijn:
    24 mei 2019
    Geniet nog maar even van al die lieve schatjes om jullie heen! 🤩🤩
  4. Machteld:
    24 mei 2019
    Ja meiden wat vliegt de tijd....we tellen hier de dagen af! Veel plezier nog, aan de foto’s te zien lukt dat prima😃
    XM
  5. Marco Schilder:
    24 mei 2019
    Weer leuk om te lezen hoe het jullie vergaat.
    De laatste loodjes zijn nu echt in vooruit zich. Geniet nog van alle mooie momenten. Dikke knuffels en groeten aan de kinderen. Dios te bendiga. Saludos de familia Schilder
  6. Rachel:
    25 mei 2019
    Geniet van jullie laatste week en succes met het afscheid nemen van alles! Tot snel :)
  7. Marijke Punt:
    25 mei 2019
    Lieve meiden, jullie hebben heel wat meegemaakt en vooral dat Janne nog in het ‘moderne ‘ziekenhuis heeft gelegen! Gelukkig is dat weer goed gekomen. Dank aan God! We zien ernaar uit om nog meer verhalen van jullie te horen! Heel goede terugreis!
  8. Harmke:
    Hey Tamar,
    Heel goede laatste tijd en mooie afronding toegewenst!
  9. Rinus Nieuwenhuize:
    26 mei 2019