Highlights week 52, 01 en 02

22 januari 2019 - Caranavi, Bolivia

Tsjonge, het blijft moeilijk om bij te houden wat we allemaal doen. We zijn erg druk geweest de afgelopen weken, dus een paar hoogtepuntjes.

Kerst 2018:

Kerst hebben we hier heel anders gevierd dan dat we in Nederland gewend zijn. De zaterdag voor kerst hadden we een kerstontbijt. We zaten met z'n allen in de eetzaal en iedereen kreeg een groot stuk kerstbrood en warme chocolademelk. Ondertussen keken we youtube-filmpjes en kletsten we.

Op kerstavond hebben we met iedereen lekker gegeten. Het was erg druk in CdE, want er waren heel veel oud CdE'ers. (Kinderen die in CdE gezeten hebben, maar ondertussen al studeren.) De eetzaal was versierd met sneeuwpoppen en kerstlichtjes en alle tafels waren netjes gedekt. Als eten kregen we een groot stuk gekruide kip met aardappel, zoete aardappel, sla en tomaat. Heerlijk! Alle kinderen kregen kadootjes: springkoeien voor de kleinsten, poppen en skeelers voor de wat ouderen en de oudste een koptelefoon. De kinderen waren door het dolle heen!!

De weken erna waren langzamerhand alle skeelers rondom de eetzaal te vinden. De kinderen hadden het snel onder de knie en sjezen rond, levensgevaarlijk haha!

Watervallen:

De vrijdag na kerst gingen de oud-CDE'ers en de oudste kinderen na de watervallen. De kinderen hadden namelijk veel gewerkt en daarmee (nep)geld verdiend. Daarmee konden ze het ritje naar de watervallen betalen. (Wij mochten ook mee omdat we goed gewerkt hadden in de guarderia😊😊) Dus we gingen met z'n allen achterop de auto op weg naar de watervallen!! (Waar de kinderen al zolang om gezeurd hadden, haha)

We liepen, klommen en klauterden de watervallen op, iedereen hielp elkaar. Daarna moesten we de watervallen ook weer af...sommige stukjes konden we zo naar beneden glijden en andere stukjes was weer klimmen en klauteren. We zaten onder de modder, haha! Gelukkig was er aan het eind een grotere waterval waar we ons even konden afspoelen. Daarna gingen we weer met de auto terug, weer met z'n allen achterin, muziekje aan en gaan! Of naja, totdat de auto oververhit was geraakt en we maar aan de kant van de weg moesten wachten...de muziek ging nog net even wat harder en  eigenlijk was het reuze gezellig!

Copacabana:

Omdat ons visum verliep moesten we begin januari de grens van Peru over. Eerst naar La Paz, daarna naar de grens, en als we dan toch al weg zijn maken we er een mooi toeristisch tochtje van dus ook naar Copacabana.

Copacabana is een plek aan het Titicacameer: het hoogst bevaarbare meer ter wereld! Al met al hebben we erg gezellige dagen gehad! Helaas hebben we ons visum maar voor 60 dagen kunnen verlengen, dus moeten we voor de overige dagen nog wat anders verzinnen.

Ondertussen zijn we weer druk aan het werk, maar gelukkig hebben we hulp van Lydia en Thijs, ons bezoek uit Nederland! We maken met alle kinderen brieven voor de sponsors en zijn druk bezig om de brieven te vertalen. Best wel  een klus, meer dan 300 brieven!

Gelukkig hebben we wat leuks om naar uit te kijken...Aan het eind van de week hebben we nog een mini-vakantie. Salar de Uyuni!

1. Adriaan en Harriette Geschiere:
    22 januari 2019
    Goed om weer van jullie belevenissen te horen. En fijne mini vakantie met elkaar. Groetjes van ons
  2. M Akkermans:
    22 januari 2019
    Hoi lieverds, lekker genieten na dat harde leuke werk! Ik weet zeker dat alle kinderen superblij met jullie zijn! Liefs
  3. A Van Pijkeren:
    22 januari 2019
    Tjonge EINDELIJK! Opa v P maakte zich al zorgen en wilde ticket boeken😂. Nou gelukkig is dit niet nodig. Groetjes en have fun...
  4. Marco Schilder:
    22 januari 2019
    Leuk je verhalen. Veel plezier en zegen.
  5. Ina Veen:
    23 januari 2019
    Wat leuk om iedere keer je verhaal te lezen. Wat maken jullie veel mee en wat een indrukken doen jullie op. Wat een prachtige ervaring. Geniet ervan. Hele fijne tijd nog.
  6. Manon:
    24 januari 2019
    Heel gaaf. Klinkt goed en mooi dat jullie ook echt goed kunnen helpen daar.