Regen in Caranavi

4 februari 2019 - Caranavi, Bolivia

Hallo lieve allemaal,

Voor de mensen die het nieuws een beetje gevolgd hebben(zie foto's) even een berichtje...met ons gaat alles goed!!

NieuwsberichtNieuwsbericht

Wij zijn woensdagavond teruggekomen van onze minivakantie vanuit Uyuni (daarover later meer). We hebben een super gezellige tijd gehad met z'n vieren en zijn nu weer met z'n tweetjes in Caranavi. Toen we woensdag terugreden vanuit La Paz was de weg modderig en lagen er op verschillende plekken grote stenen, die naar beneden waren gestort.

We zijn 1 keer gestopt omdat er een hele grote boom op de weg lag. Chauffeurs van verschillende taxi's hebben met machetes de boom van de weg afgehaald, waarna we weer verder konden rijden. Een tijdje later hadden we een lekke band en moesten we wachten op een nieuwe band, gelukkig kwam die aardig snel en zijn veilig in Caranavi aangekomen!

Afgelopen weekend heeft het weer heel veel geregend waardoor er op de weg tussen La Paz en Caranavi een soort modderlawines ontstonden en de weg is weggezakt. Hierbij zijn verschillende mensen omgekomen. Ook is de rivier in Caranavi erg breed geworden waardoor verschillende huizen overstroomt zijn. Hier boven op 'onze' berg hebben we daar gelukkig weinig van gemerkt.

Op dit moment is er geen water in heel Caranavi en ook andere levensmiddelen zijn schaars, omdat alles vanuit La Paz komt. De weg is op dit moment namelijk onbegaanbaar. Dus het is een beetje behelpen.

Met ons gaat het verder prima, we zijn druk bezig om drinkwater van het regenwater te maken :)

We hopen heel erg dat de weg en alle waterleidingen snel gerepareerd kunnen worden! En zijn heel erg dankbaar dat wij woensdag veilig in Caranavi zijn aangekomen.

Willen jullie alsjeblieft voor Caranavi, Casa de Esperanza en ons bidden??

Liefs  Janne & Tamar

https://www.youtube.com/watch?v=CYSucB3bjbU (de weg tussen La Paz en Caranavi afgelopen zaterdag)

1. Machteld:
    4 februari 2019
    We zijn heel blij dat het goed met jullie gaat!! Wat een natuurgeweld... we zullen zeker gaan bidden! Xm
  2. Marco Schilder:
    4 februari 2019
    Je maak wel wat mee nu je daar zit. De foto liegen er niet om
    Zijn de waterleidingen van het reservoir naar CDE ook kapot.
    Hou jullie taai en Gods zegen
  3. Marieke Geerds:
    4 februari 2019
    Wat een heftig natuurgeweld en wat een zegen dat jullie daar niet waren op dat moment! We zullen bidden voor jullie en al die mensen in Caranavi en Casa de Esperanza.
    Gods nabijheid gewenst.
    Liefs Marieke
  4. M Akkermans:
    5 februari 2019
    Blij dat het met jullie goed gaat! Heel veel sterkte en we denken aan jullie! Lieve groeten aan iedereen! xxxxx
  5. Klaas:
    5 februari 2019
    Blij om te horen dat het goed met jullie gaat.
    we hopen en bidden dat jullie van verdere natuurgeweld bespaart blijven.
  6. Rinus Nieuwenhuize:
    8 februari 2019
    Zo leer als je 'buiten' komt van alles en mogelijk is deze stage belangrijk voor later . Waar je wel voor hetere vuren zal komen te staan . We zijn blij met- en trots op jullie ! Liefs van Rinus