'Guarderia'

23 november 2018 - Caranavi, Bolivia

Een paar gekke weken achter de rug. Er gebeurt hier van alles!

Vorige week donderdag waren wij weer druk bezig met brood bakken toen er opeens een busje het terrein op kwam rijden. Er kwamen wat mensen van de overheid die het kindertehuis kwamen keuren. Er werden gauw 2 schorten tevoorschijn gehaald, even de insecten er uit schudden en hupsakee om onze nek... ): Alle tante's deden ook gauw hun hesjes aan, want dat is allemaal verplicht. Als Casa de Esperanza niet aan de eisen voldoet moet het gesloten worden!  Zo hebben ze een hele lijst gemaakt met dingen die verbetert moeten worden. Binnenkort komen ze terug om te kijken of alles voor elkaar is. Erg spannend dus.

Iedereen is nu heel erg druk om alles op tijd voor elkaar te krijgen. Zo kwamen we vrijdagochtend in de 'guarderia', kinderopvang om te helpen. Toen bleek dat ze ons vergeten te zeggen waren dat we niet moesten helpen, maar zelf de kinderopvang moesten doen...oeps! Nou daar stonden we dan met 17 peuters en kleuters, waarvan de eersten al wegliepen of begonnen te huilen, help!! Gelukkig konden we aan het eind van de ochtend de kinderen weer veilig bij hun tantes brengen, maar een beetje stressvol was het wel, haha!

De afgelopen week hebben we ook 's ochtends zelf de 'guarderia' gedaan. De eerste dagen waren nog wat chaotisch, maar het gaat steeds beter! Dus dat was erg leuk! (zie foto's)

Verder hebben we veel kleine klusjes hier en daar gedaan. Doordat de kinderen bijna vakantie hebben en er verschillende tio's en tia's (ooms en tantes) ziek zijn, zijn de afgelopen dagen erg chaotisch. Er blijven dus genoeg klusjes om te doen!

Gelukkig is het nu weer weekend en kunnen we lekker uitrusten. Want de dagen zijn ook wel wat vermoeiend :)

1. Herman:
    23 november 2018
    Ha die Tamar, wat een ervaringen, zul je nooit vergeten, blijf ook echt genieten tussen alle werkzaamheden die jullie daar verrichten. Groetjes en denk aan jezelf. Liefs van Marianne en Herman
  2. Nico:
    23 november 2018
    Wat gaaf dat jullie al zoveel mogen doen, ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen
  3. Mariet:
    😘👍
  4. Willemijn:
    24 november 2018
    Wat fijn voor ze; dat jullie in deze hectische weken er zijn! Wat een blije koppies op die foto’s! 😍
    Geniet van het lekkere weekend. Wat gaan jullie doen in het vrije weekend?
  5. Marco Schilder:
    25 november 2018
    Wat een nieuwe ervaringen doen jullie op. Petje af.
    Gods zegen en alvast een goede vakantieperiode gewenst.
  6. A Van Pijkeren:
    25 november 2018
    Wahaha... zijn daar video beelden van, jij rennend achter de peuters aan😂?
    Tja... je broertje deed dat ook. Ze krijgen jou niet gek!
  7. Karin Haaksema:
    you go girl.......💪💪